vrijdag 18 september 2009

Eerste ervaringen

De eerste 50km op de fiets zitten er op. Het is wel even wennen aan het doortrappen: in het begin wordt je nog wel eens opgetild bij het op- en afstappen.
Comfortabel is de fiets niet. Ik snap nu waarom wielrenners zoveel mogelijk op het asfalt blijven. Maar met redelijk dunne banden (28x622) en rubber handvatten is dat niet zo vreemd. Ook de hoge spaak- en bandenspanning (7bar) dragen er aan bij.
Zolang er niks rammelt is de fiets heerlijk stil zonder derailleur en met een rechte kettinglijn.
Qua gevoel lijkt het op het fietsen op een spinningfiets. Door het vrij lichte verzet (42/21) gaat langzaam fietsen ook fijn.
De zithouding is veel krapper dan die van m'n gewone Koga-Miyata (LightRunner). Ondanks de grotere framemaat (58 tegen 57).

3 opmerkingen:

  1. Zie er goed uit hoewel ik persoonlijk voor een krom stuur was gegaan... maar voor de rest echt gaaf! mag ik vragen wat dit grapje gekost heeft? ik zelf wil van de winter het zelfde gaan doen maar info en prijs indicaties zijn moeilijk te vinden

    Mvg, Erik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf fietsje hoor!

    Wil zelf ook aan het knutselen, wat koste het poedercoaten ongeveer? denk zelf ook ana matzwart maar het zou ik knal wit kunnen worden =)

    Mvgr Jasper

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke site! Ik ben ook benieuwd hoeveel je kwijt was voor het poedercoaten? Hoor graag van je! Bedankt vast!
    Vriendelijke groeten Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen