woensdag 1 juli 2009

Van single speed naar fixed gear

In het zomernummer van het magazine van de Fietsersbond stond een verhaal over bijzondere fietsen. Een van de fietsen was een oude Gazelle racefiets die was omgebouwd tot een single speed stadsfiets met een recht stuur.
Nieuwsgierig geworden kwam ik al snel uit bij fixed gear fietsen.

Vervolgens ontstond al snel het plan om zelf zo'n fiets te bouwen op basis van een oud racefietsframe.

Nodig heb ik de fiets niet. Voor woon-werk verkeer (Borne - Enschede) gebruik ik een Koga Miyata Lightrunner. De "fixie" wil ik gaan gebruiken voor de lol bij mooi weer. (hoewel ik het hele jaar graag fiets)

Dit blog beschrijft uitsluitend de bouw van de fiets en krijgt daarna geen toevoegingen meer. Wellicht kunnen anderen er inspiratie uit opdoen.

3 opmerkingen:

  1. Hee Robz,

    Waar woon je ergens ?
    Weet jij fixed gear gekken in de buurt zijn ?

    haicobeersen@mac.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In Borne/Hengelo/Enschede heb ik nog geen fixed gear gezien...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @RobZ

    Die zijn er anders een hoop! erg veel mensen als je er eenmaal een paar kent!

    BeantwoordenVerwijderen